Jag vill också ha en kompis...

Men alla springer bara iväg!
En mening som skar i både mitt och Christians hjärta.
Lionel har vänner, flera fina vänner som tar honom för den han är. Men han har inga såna där spontanvänner. Ingen som bara ringer på och frågar om han vill komma ut.
De flesta är ok mot honom och det finns några som är snälla men sedan finns det några som tex tar saker från hans cykel och även om det bara är en pinne så är det ändå hans pinne.



Det är absolut inte så att barn måste umgås med honom men jag önskar att de ser honom som hans vänner gör. Att det inte är några konstigheter.
Han älskar att vara ute och leka, spela tv-spel, rita, leka, ja allt egentligen som de flesta barn tycker om.
Vi vet att en av hans svårigheter är just det sociala och att han behöver stöd i det men just när han blir ledsen över att de springer iväg gör ont.
Jag förstår ju självklart att de inte absolut måste ha sprungit iväg pga Lionel men det förstår inte han.

Jag vill som avslutning bara säga att jag är tacksam över de vänner han har och alla människor i hans närhet som bryr sig om honom och tar honom för den han är!
❤️❤️❤️